Retourneren en Ruilen

Bij Ultimate Sports heb je voor al je online bestellingen een zichttermijn van 14 dagen vanaf het moment dat de bestelling in je bezit is. Binnen deze termijn mag je het artikel bekijken en/of passen, tenzij anders vermeld. Na het verstrijken van de zichttermijn is de koopovereenkomst een feit. De wet 'Koop op afstand' is hier dus van toepassing. De wettelijke geldende regels hebben we netjes voor je op een rijtje staan en kun je inzien door te klikken op onderstaande link.
https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/rechten-bij-aankoop/online-telefonische-aankopen

Voor aankopen bij ons in de fysieke winkel aan de Gronausestraat 185 te Enschede (dus alle niet-online aankopen) geldt koop is koop. Ruilen kan, maar 'niet goed, geld terug' helaas niet.
De regels die bij de wet 'Koop op afstand' gelden zijn hier uitdrukkelijk niet van toepassing.
Uiteraard gelden wel gewoon de wettelijke garantie regelingen

Wanneer je niet tevreden bent over het artikel, dan kun je het binnen de zichttermijn retourneren.

Opruimingsartikelen (sale) kunnen NIET worden geretourneerd.

Aanbiedingsartikelen kunnen WÉL worden geretourneerd.
 
Mocht je de bestelling willen retourneren, dan kan dit uitsluitend als deze:


- binnen de zichttermijn van 14 dagen wordt teruggestuurd.

- in de zo oorspronkelijk mogelijke, niet beschreven, originele fabrieksverpakking zit waarbij de verpakking (vaak en indien mogelijk bij voorkeur de omdoos) van Ultimate Sports gebruikt dient te worden.
In het geval van bijvoorbeeld schoenen, dient ook de originele doos horend bij de schoenen in ongebruikte en onbeschadigde staat geretourneerd te worden.
Immers, een volgende klant
wil (en moet zelfs) zijn of haar artikel net zoals u in de originele verpakking ontvangen.

- compleet, niet gebruikt en zo oorspronkelijk mogelijk is. Wij controleren bij binnenkomst van de retourzending op gebruikssporen.

Geopende artikelen die niet voldoen aan het bovenstaande blijven jouw eigendom. Wij sturen deze artikelen naar je terug en brengen de gemaakte kosten in rekening. Sommige artikelen mag je alleen retourneren als de verpakking ongeopend is. Dit geldt onder andere voor artikelen:

- die duidelijk voor persoonlijk gebruik zijn (bijvoorbeeld vaseline, koelspray, balsem, tape etc.)
- die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden;


Voor een snelle en goede verwerking van het teruggestuurde artikel is het volgende van belang:

- Voeg altijd de retourbon bij je retour, inclusief opgave van de reden van retour. De pakbon is tevens de retourbon.
- Stuur je meer dan één pakje terug en heb je maar één retourbon, voeg dan bij de andere pakjes een briefje met daarop je naam, adres en ordernummer.

Buiten de mogelijkheid om de bestelling naar ons terug te sturen, bestaat ook de mogelijkheid langs te komen op ons kantoor in Enschede om te ruilen of te retourneren.

Uiteraard kan dit tijdens onze openingstijden, zie hiervoor Bedrijfsinfo

Bij retour zenden vragen we je ons het Herroepingsformulier in te vullen, deze kun je hier downloaden. Wij raden je dit ten zeerste aan!

Raadpleeg voor meer informatie onze Algemene Leveringsvoorwaarden

Verzendkosten

Retourneer je de gehele of gedeeltelijk de bestelling, dan dien je zelf de verzendkosten voor jouw rekening te nemen. Indien je bij je retour een nieuwe bestelling plaatst, brengen we verzendkosten in rekening voor het verwerken en bezorgen. Dit geldt ook voor nieuwe bestellingen van hetzelfde artikel in een andere maat of kleur.

Kijk voor het overzicht onder Verzendkosten

Zo volg je jouw retourzending

Je dient de retourzending via TNT, DPD, DHL of GLS te retourneren, omdat je hierbij een pakket/barcode krijgt die je kunt traceren. Pakketten zonder barcode worden voor eigen risico verzonden. Er kan dan ook geen recht tot vergoeding of ruilen worden geclaimd indien het pakket niet door ons is ontvangen.

Indien de retourzending via TNT, DPD, DHL of GLS of een andere transportmaatschappij is verstuurd bewaar het verzendbewijs dan zorgvuldig! Mocht een zending onverhoopt kwijt raken, dan dient dit als bewijs.

LET OP: Je wordt niet geïnformeerd door Ultimate Sports over de ontvangst van je retour zending. Dit dien je zelf te volgen via de track en trace code van jouw gekozen vervoermaatschappij.


Is het meer dan 14 dagen geleden dat je iets retour hebt gestuurd en is je retour nog steeds niet verwerkt bij je saldo of (in geval van een iDEAL betaling) teruggestort op je bankrekening, dan kun je het beste even contact opnemen met ons op 053-4363500 of via info 'et' (@) ultimatesports.nl.

Tegoed

Als je jouw bestelling via iDEAL hebt betaald en je retourneert het artikel, dan wordt het bedrag na ontvangst van de geretourneerde goederen, binnen 14 dagen teruggestort. Wanneer je op een andere wijze hebt betaald, bijvoorbeeld via PayPal of CreditCard, dan wordt het bedrag, indien mogelijk, automatisch verrekend met je openstaande bestellingen.
De meeste retour betalingen vinden plaats via onze Payment Service Provider (PSP), Pay.nl. Lees hier alles over Pay.nl

Mocht na de verwerking van een retour een tegoed zijn ontstaan, dan wordt dit automatisch verrekend met je volgende bestelling. Bestel je niks, dan storten wij je tegoed binnen 14 dagen terug op het bij ons bekende rekeningnummer. Tegoeden, ontstaan door het verzilveren van een waardebon, betalen wij niet uit.